Monday, October 26, 2009

.:Tujuh:.Semoga Dipanjangkan Umur Dalam Keberkatan

17 OKTOBER 2009

Terima kasih kepada kamu, kamu, kamu dan kamu juga. Serta kepada mereka, terima kasih.

MERCI!

Last hour cake. Dapat kek ais krim. Bentuk hati. Mereka kata, "Hati Sepol kena toreh dengan pisau, hati die memang remuk dah, orang tak ingat ke hari jadi die," Whatever...

Sedap makanan. Harga? "Boleh tahan"

Sorry. Muka sudah mengantuk. Memang, sebab mengajak orang makan apabila jam sudah melebihi 10.00 malam. Mereka sahaja segar. Apakan daya, kelas hari itu sehingga jam 5.00 petang.

Jalan-jalan di tepian (la sangat, ke tengah-tengah?) Sungai Nil selepas bersantap, kot-kot bakar kalori daripada makanan tadi.

Ramai yang mengucap selamat. Ada yang ucap dengan kerepek bawang. Terima kasih sekali lagi.

************

Umur sudah melepasi dekad kedua kehidupan. Entah berapa dekad lagi tinggal. Tuhan sahaja tahu.

Jika ditakdirkan mati, adakah mizanul hasanat memberat berbanding mizanul sayyiat? Ini, diri sendiri kena ukur. Tuhan tahu, dan lebih tahu sebab Tuhan tahu masa hadapan.

Doakan saya. Saya hanya insan kerdil, lebih kerdil berbanding orang lain. Doa senjata Mukmin. Dengan senjata kita berjalan lebih gagah dan kuat, betul? Maka pohon doa anda sebagai senjata saya.

Ada banyak benda yang hendak dicapai dalam hidup ini. Sebahagian kecil telah dicapai. Lain-lain, saya kena lebih berusaha.

Doakan saya, yang terbaik untuk saya!

Moga Tuhan panjangkan umur di sini dalam keberkatan, dan di sana dalam kebaikan.


No comments:

Post a Comment